Ödets ironi?

När jag och min syster var liten så köpte pappa en båt. En Shetland.
Den var jättefin och mysig att både åka och bo i enligt mamma. Det fanns tydligen bara två likadana sånna Shetland båtar här i stan. Och nu är det väl ca 37 år sedan pappa sålde båten räknade mamma ut.
Mamma och pappa är separerade sen många år tillbaks och dom bor numera mitt emot varandra och kan se över till varandra från sina respektive lägenheter.
Förra veckan nån gång tror jag det var, så berättade mamma att hon hade tittat ut genom fönstret och bort mot bensinmacken som står rakt över gatan och hon bara utbrast: Där är våran båt!
En av killarna som äger bensinmacken har köpt en precis likadan Shetland båt som pappa hade! 
Och nu står den båten precis mitt i mellan där mamma och pappa bor så båda två kan se den från sina fönster.
Om det är just pappas båt som står där vet vi inte och det går förmodligen inte att ta reda på heller.
Men det hade ju varit bra ironiskt om det faktiskt visat sig att det är pappas gamla pärla. :D



Kommentarer
Postat av: Anneli

Haha komiskt =)

2011-05-12 @ 08:25:10
URL: http://nathalinickie.blogg.se/
Postat av: Gunsan

Hehe...skojsigt! :)

Har inte båtar ett registreringsnummer lika som bilar numera?

2011-05-14 @ 16:23:38
URL: http://gunsan1958.wordpress.com
Postat av: Katarina-Cinnamon

Vad festligt, haha

2011-05-14 @ 21:14:56
URL: http://cinnamons-art.blogspot.com/
Postat av: Katta

Gun: Jo men för 37 år sedan så fanns visst inte det så det var rätt kört att kolla om det är pappas pärla som står där enligt Thomas 1.

2011-05-15 @ 20:03:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0