Julgran.

Förra året kom Henri hit med en julgran åt oss, till Davids stora förtjusning.
Så i år har han tjatat och tjatat om att han vill ha en STOOOR julgran. Och det har ju givetvis inte jag nånting emot. Jag tycker det är mysigt att känna lukten av en riktig julgran när man kommer hem. Det känns på nåt sätt, lite hemtrevligare.
Men i år kunde inte Henri få tag på nån gran på grund av all snö i skogen. Och vi har frågat fler personer som inte heller kan få tag på nån.
Vid Preem säljer dom granar för 250 kr och det är lite väl dyrt kanske.
Och ingen av oss orkade släpa fram plastgranen som står längst in, längst bak i skrubben i en ihoptejpad kartong.
Valet stog mellan att vara helt utan gran eller plocka fram den lilla bordsgranen. Det blev bordsgranen.
När David såg den sa han att han tyckte den var ful och den var liten. Sen gick han därifrån och jag fick klä den själv.

Och jag vill inte ha en plastgran!!!!
Det är nästan så jag har lust att gå ut i skogen här på baksidan och norpa mig en gran, även om det så blir en liten bordsgran bara! *muttrar*


Kommentarer
Postat av: Gunsan

Ibland får man kompromissa. Vi ville inte heller köpa en 250 kronorsgran vid Preem. Man kunde ju inte se hur dom såg ut. Ihopknöcklade i nät, djupfrysta och snöiga :-(

Vi åkte till Variant. Där hade dom två granar. Den ena hade grenar åt ett håll och den andra var liten men såg hyfsad ut. Den köpte vi för 70 kr.

God Jul!

2010-12-21 @ 00:58:52
URL: http://gunsan1958.wordpress.com
Postat av: Katta

Nej precis min mening. Det är inte värt att köpa en gran för så mycket pengar när man inte kan se hur dom ser ut ordentligt. Och nu är vi ju ute lite sent så nu är det ju inte värt att köpa en dyr gran för bara några dagar.

2010-12-21 @ 07:11:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0