Sjukling.

I morse när jag skulle väcka David så kändes han lite varm tyckte jag så jag gick och hämtade örontermometern och tände lampan. "UT!" vrålade han åt mig och pekade mot dörren. Jag hade lite svårt att hålla mig för skratt faktiskt. Men jag fick väl ta en temp på han ändå och han hade lite över 38 så han fick vara hemma med mig idag. Han fick lite panodil och välling och sen klev han upp och satte sig i soffan och ville titta på "Woody och Buzz". (Toy Story filmerna) 

Här hemma fungerar det som så att när man är sjuk så är det lite synd om en och då får man rätt att bestämma det mesta själv. Så David har fått gått runt i sin älskade Ben Ten tröja precis hela dagen. Den tröjan får man nästan försöka slita av honom under högljudda protester varje morgon. (Han sover i den)
Sen satte vi oss i soffan och åt en varsin 50/50 klubba och sen gick jag och gjorde chokladbollar som vi satt och mumsade lite på också medan vi tittade på Toy Story filmerna. 
Vid det här laget är jag ganska less på dom måste jag säga för jag har sett dom flera gånger om, varje dag i en veckas tid nu. *suckar* Och är man som mig, en lite känslig småbarnsförälder, så är inte det här dom bästa filmerna att se. Nu kommer ju inte jag att kunna rensa ut en massa trasiga leksaker och kasta nån gång utan att få ångest! Jag kan redan nu se framför mig hur hela min bostad kommer att vara överbelamrad med både trasiga och hela leksaker som jag bara inte KAN göra mig av med!
Så vad ni än gör: Titta inte på Toy Story filmerna om ni är känslig!


Min lilla sjukling

 


Kommentarer
Postat av: Anneli Bergkvist

Hihi söta killen =)

Då ska jag inte titta på Toy Story... ibland får jag för mej att trasiga leksakerna blir ledsna =P haha

2009-09-11 @ 20:00:17
URL: http://nathalinickie.blogg.se/
Postat av: Kerstin

ASG du kommer bli som jag när jag var liten och trodde att leksakerna rymde iväg på nätterna och hade kalas. Därför var alla mina nallar väldigt uppklädda innan jag skulle lägga mig :D

2009-09-13 @ 15:12:14
URL: http://emoen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0