Mindre glad.

Här trodde man att våren var på gång men nähä.... så var det ju inte då. Igår började det att snöa igen och det fortsatte att snöa hela dagen. *hurra* Eller nåt....
Ett tag såg det ju ut som om det var på väg att lugna ner sig men vädret ändrade sig visst ännu en gång.
Ungefär samtidigt som när jag skulle till att knata hemåt typ, då det började att kräksnöa. 
Det kändes som om jag hade ett snömoln som snöade lokalt över bara mig. Det var dessutom blötsnö så det var  mindre roligt att gå i det där vädret.

Idag däremot så var det soligt och fint väder. Och när det är soligt så brukar ju givetvis snön töa bort, allra helst om det redan är blötsnö. Och alla vet att när det töar så blir det slaskigt. Idag var inget undantag med andra ord. Det var ganska slaskigt på vissa ställen.
Hur som helst så var jag på väg hem från stan och promenerade sakta framåt på trottoaren mot det övergångsstället som jag måste passera för att ta mig över på den sida jag ska gå på för att kunna ta mig hem.
Eftersom att det var vid lunchtid så var vägen ganska trafikerad men alla körde ju enligt hastighets begränsningarna.
Trodde jag..... Plötsligt kom det en silver färgad Volvo och körde som en dåre förbi mig och stänkte ner mig.
Jag var inte ens i närheten av trottoarkanten och hade inte hunnit fram till övergångsstället ens en gång!
Det skvätte från vägen och över halva trottoaren från den där förbannade bilen.
Jag behöver knappast säga att jag blev dyngsur efter den där ofrivilliga duschen.
Mitt hår och mina kläder var rena innan jag gick ner på stan. Observera: VAR rena!
Inte hann jag med att se bilnumret på bilen heller.
Hade jag gjort det så hade jag minsann gladeligen tagit mig en resa till bilägarens bostad och gett bilen ett riktigt fint lerbad för att återgälda min ofrivilliga dusch som jag fick!
Ägaren skulle säkerligen inte tycka att det vore så himla roligt att behöva fara iväg och tvätta bilen.
Men jag tycker inte att det är så jävla kul att behöva både tvätta håret och springa i tvättstugan igen heller!
Jävla pottsork....


Kommentarer
Postat av: Kerstin

kräksnöa..den var ny =)

2009-03-25 @ 11:45:19
URL: http://emoen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0