Idag känns allt bara mörker!

Idag började vårterminen igen och jag känner mig ju inte jätteupplagd för den då. Men det blir väl bättre snart kanske.
Det är en massa nytt folk som har börjat i klassen så nu är vi rätt många.
Undrar om vi ens får plats i klassrummet allihopa samtidigt.......

På vägen hem från skolan så gick jag till tandläkaren för att höra efter när jag egentligen ska bli kallad i år.
Jag vill gärna ha det överstökat så jag slipper tänka mer på det.
Och jag skulle bli kallad men kallelsen hade blivit lite försenad så hon bokade in mig redan i morgon.
RIktigt SÅÅ fort hade jag ju inte tänkt att få det här överstökad men okej då. Ju fortare desto bättre kanske.
Men nu var det ju så att min älskade lilla japanska tandläkare hade slutat....så nu skulle jag få komma till nån annan.
Sånt där ogillar jag. Jag vill ha min japanska tandläkare för hon är den enda jag har varit till som varit försiktig och inte gjort illa mig!

När min tandläkartid var bokad gick jag hem och satte mig vid datorn för att skicka in min studieförsäkran till CSN.
Och jag knappar in mig där och letar rätt på den och börjar klicka i allt och så läser jag igenom den en sista gång för säkerhets skull innan jag ska skicka iväg den.
Det var tur att jag gjorde det för jag ska plugga heltid men på min studieförsäkran stog det att jag ska plugga deltid!
Inte undra på att jag ska få så lite pengar enligt deras papper heller då.
Pv och jag har sökt exakt samma kurser förutom att jag även ska läsa en kurs mer än henne.
Och ändå har CSN fått för sig att jag ska plugga deltid medan Pv ska plugga heltid. Hur går det ihop????
Jag måste till vägledningen i morgon och försöka lösa det här och hoppas på att jag får mitt rätta studiemedel nudå.
Usch, jag hatar när det ska krångla!




Kommentarer
Postat av: Kerstin

Usch, jag tycker inte heller om när man måste byta tandläkare. Fasar redan inför den dagen min tandläkare ska gå i pension, han är ju inte direkt någon ungdom om man säger så..

2009-01-12 @ 15:44:36
URL: http://emoen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0