Vaccinering.

Idag gjorde vi slag i saken och vaccinerade oss. Det blev ju inte av förra veckan på grund av både utbildning och sjukdom och allt vad det nu var. Men idag när jag ändå var ledig hela dagen så passade vi på att ge oss iväg.
Hujedamej så jag gruvat mig hela långa dagen och jag har verkligen funderat hit och dit om vi verkligen skulle göra det eller inte.

Men jag resonerade som så här att det finns det människor som inte kan ta det här vaccinet på grund av allergier och annat. (Min kompis tex.) Och sen tänker jag på en kompis lilla son som är född med det värsta hjärtfel man kan ha. En sån här influensa skulle vara helt förödande för honom. Och jag kan verkligen inte leva med vetskapen att jag kanske har smittat dom med nånting och att dom kanske inte överlever. Nu har jag begränsat smittspridningen och gjort vad jag har kunnat för alla dom som inte kan vaccinera sig.
Dessutom om jag nu inte redan har haft influensan och skulle bli sjuk och blir riktigt dålig, så har jag verkligen inte tid eller lust att bli så sjuk och absolut inte under så lång tid heller. Då tar jag hellre vaccin och blir lite mindre sjuk under några dagar.

David var så duktig när han blev stucken. Han sa inte ett pip Gunilla utbrast: "Just ja, han är ju en sån här som aldrig säger nånting." Och så undrade hon om han inte säger nåt när han gör illa sig. Men det är väldigt sällan han blir lessen för nåt sånt. Han sa inte ett knyst den gången då han brände tummen på värmeslingorna inne i ugnen och fick en brännblåsa ens en gång.
När sprutorna var avklarade så fick vi sitta ute och vänta i väntrummet i 15 minuter för att se om nån blev dålig.
David lekte i dockskåpet och donade och sen hittade ju han sin plats där han satt resten av tiden.
Den stora tronen.

Jag för min del kände att det gjorde lite ont just när dom stack mig och började injicera. Men sen gjorde det inte så ont. Däremot så gör det ont på samma ställe i den armen dom INTE stack mig i. (??)
Förövrigt mår jag bra än så länge. Och jag har bestämt mig för att det inte kommer bli värre än så här heller.



Kung David




Kommentarer
Postat av: Anneli

Tack för att du tänker på dom som inte kan ta vaccinet och dom som är hjärt eller lungsjuka =)



Jag ska ta den där sprutan på fredag... gruvar mej måste jag säga. Man har ju hört skräckhistorier om folk som tuppat av osv....

2009-12-09 @ 18:36:50
URL: http://nathalinickie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0