Inget blev som det var tänkt idag.

Idag har inget blivit som det var tänkt. Precis allt har gått oss emot och det började redan imorse.
Det var -20 grader och bilen startade inte. Häpp... bara till att knata och gå till dagis då och ta snowracern istället för vagnen. Det var en smula kylslaget att gå och det kylan bet i kinderna. Efter en stund riktigt sved det i låren också men till dagis kom vi iallafall. Varmt och skönt var det där också så jag hade mindre lust att knata och gå till skolan sen. Men jag var ju tvungen så det var bara att bita i det sura äpplet.
En bit bortanför dagis började jag fundera på varför jag inte tog min stora, svarta dunjacka istället för den jackan jag hade på mig nu. Jag kände att jackan inte var tillräckligt tjock egentligen. Men vid närmare eftertanke så förstog jag varför jag inte tog dunjackan. Den är inte alls speciellt snygg och det räcker med att jag har en ful "Stig-Helmer" mössa och ser ut som en mupp när jag har den. Jag behöver inte göra det värre än det redan är. Nån måtta på det hela får det vara.

Vid kiosken tyckte jag ändå att det kanske hade varit ganska bra om jag hade haft den där fula jackan för den räcker ner till knäna på mig. Och vid det här laget så började mina lår att kännas bortdomnade. Så jag började jogga för att hålla värmen. 40 minuter senare kom jag till skolan och kände mig riktigt hurtig som växlat mellan att både jogga och promenera i denna kyla. På skolan hade jag inget att göra förrän 10.10 då det skulle vara julkonsert i hörsalen. Egentligen skulle den börja kl. 10.00 men eftersom att en skolklass lånat hörsalen och tittade på film så vi fick skjuta upp våran konsert en stund. 

När konserten var avklarad och det var dags att bege sig hemåt fick jag åter igen promenera hela vägen. Och det var inte direkt varmare den här gången heller.
När vi äntligen fick fart på bilen flera timmar senare så for vi och handlade. Och jag har väl aldrig i hela mitt liv träffat så många människor som jag känner på en och samma dag. Jag fick inte göra annat än att stanna och prata och heja så det tog sin lilla tid att handla och komma hem igen. Sen var det bara att vänta på att barnvakten (mamma) skulle komma och vi skulle ta med Peter på bio.

Men det var tydligen strul med hans tåg så han blev försenad och skulle inte hinna med att komma hem och gå på bion. Det var lite trist för han hade ju ändå en bokad och betald biljett. Inte kunde vi få tillbaks pengarna heller så vi ringde Henri och frågade om han ville ha platsen istället då och det ville han.
Robban, jag och Tony stack ner till kina restaurangen och beställde käk för vi var vrålhungriga. Men där tog det sån tid med maten så det blev till att äta i räserfart för att hinna ner till bion. Robban fick 10 minuter på sig att äta sin varmrätt.  Timmy blev nerskjutsad till oss och skulle följa med han också och Henri kom dit också.
Väl på bion satt vi och tittade på reklamen och var verkligen taggade! Alla hade vi sett fram emot att få se filmen.
Och när den började hann vi se ca 10 sekunder, sen blev det svart. Tydligen var det lite tekniska problem vi fick veta men det skulle gå att lösa snart. Men efter en stund så kom killen in igen och sa att tyvärr så gick det inte att fixa och att filmen blev inställd för kvällen. Och vi fick gå ut till kassan igen och få våra biljetter stämplade så att vi får boka om biljetterna och se filmen en annan gång istället.
Det kändes en smula surt måste jag säga. Men men, det var väl helt enkelt inte meningen att vi skulle se filmen ikväll då. Nu får vi försöka dra ihop gänget en till gång då och förhoppningsvis få se filmen den gången då.

Och här är dagens bild iallafall.
David har själv klätt på sig nu på kvällskvisten. Och för er som undrar så är det hans kalsonger han har tagit på sig...på fel ställe.....


Kommentarer
Postat av: Annis

Du, vilken jävla dag!

Våran bil startade inte heller imorse. Söt bild på grabben.

2009-12-20 @ 01:12:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0