Promenerat.

Idag har jag promenerat i stort sett hela dagen. Klockan var strax efter 11.00 i förmiddags när vi traskade ner på stan till lekparken så David fick leka lite. Sen bar det iväg till "snäckan" som macken numera heter... (den har alltid hetat Shell och för mig kommer den alltid att heta så bara så ni vet det.) Där köpte vi några klubbor som vi mumsade lite på medan vi fortsatte ner på stan. Och efter att ha traskat runt på stan en stund så bar det iväg mot kolonilotten. Vi skulle äta mat där ute med mamma och Peter hade vi bestämt. Och lagomt när vi var utanför Statoil så ringde mamma och undrade om vi kunde köpa med oss mjölk ut dit. Så det blev en liten snabbsväng in där då innan vi fortsatte att gå mot kolonilotten.
Sen var ju där ute och donade lite och så gick vi frågerundan och sen knatade vi hemåt.
Vi kom inte hem förrän strax före 18.00 så vi har varit ute och gått ganska många timmar idag.
Men jag glömde stegräknaren hemma....

På kvällskvisten, sisådär en 20.30 ringde Maud och frågade om jag ville ut och ta en promenad med henne.
Och jo det kunde jag ju tänka mig att göra. Jag hade faktiskt funderat på att ringa henne och fråga henne det samma, det var bara det att jag inte kommit mig för att ringa henne. Jag ville liksom inte störa henne i hennes studier.
Men vi gjorde oss klara att gå på våran promenad och den här gången kom jag ihåg att ta med mig stegräknaren.
Det blev en längre promenad än vi hade räknat med från början, men det avled inte jag för.
Jag blev så glad när jag såg resultatet på stegräknaren när jag kom hem..... 9.621 steg. Inte illa. :)
Undrar just hur många steg sammanlagt jag har gått under hela dagen idag.


Kommentarer
Postat av: Gunsan

Ja, jag såg dej minsann vid 22.00-tiden och undrade: Vad gör hon ute och går så här dags???

Svartklädda och utan reflexer var ni också. Abbans babbans!

2009-08-16 @ 00:59:08
URL: http://gunsansrum.spaces.msn.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0