3 hantverkare & en ny nyckel.

Här om veckan när jag hade varit på promenad så där på kvällskvisten så höll jag inte på att ta mig in i porten.
Det gick knappt att få i nyckeln i låset och när jag äntligen fick i den i låset, så fick jag inte ut den.
Jag blev lite arg och lyckades böja nyckeln under försöken att få ut den ur låset igen. Sen fick jag ju försöka böja tillbaks den så gott det gick. Och jag fick den relativt rak igen men det har ju varit svårigheter med att använda nyckeln som sagt. Jag skulle ringa bostadsbolaget och säga till om låset men det glömdes bort ett tag.
Men så här om morgonen (exakt 04.15) väcktes vi av ett mindre roligt ljud. Det lät som nån granne borrade.
Och jag tänkte att men för helvete vad ÄR det här?! Jag stolpade ur sängen och gick ut i köket och insåg där att det nog inte var nån puckad granne ändå... det var spisfläkten som lät som en slagborrmaskin! (I dom här husen är det el fläktar dessutom så dom går inte att stänga av.)
Ja det var ju bara att försöka sova i det här oljudet och vänta till morgonen och ringa bostadsbolaget då.

Hela dagen igår gick åt till att vänta ifall att nån skulle komma men det gjorde det ju inte.
Imorse ringde en hantverkare och sa att han skulle komma och titta på fläkten. Och han kom och insåg att han måste ringa nån annan. Men när han ändå var här så skulle han kika på låset och det fixade han. Däremot så var ju jag tvungen att gå och fixa min nyckel också. Och när han ändå var i faggorna så bad jag honom kolla på ytterödrren.
Den har vi ringt om så många gånger att jag numera har tappat räkningen och inget har gjorts åt den.
Felet med den är att den är sned och på grund av det så går det knappt att vare sig öppna eller stänga den.
Man får mer eller mindre bruka våld för att både öppna och stänga dörren.
Han kikade på den och gjorde ett tappert försök att fixa den men konstaterade att han inte lyckades utan han var tvungen att ringa en snickare som skulle komma och kolla på det också. Han skulle komma nån gång under dagen han också.
Dörren var nu i ännu sämre skick än tidigare och hade dessutom börjat knarra.

Strax därpå kom killen som skulle fixa fläkten. Och när han öppnade upp och kikade in sa han att den fläkten såg mindre lycklig ut. Riktigt vad han gjorde vet jag inte men tydligen så var fläkten en smula varm också så han fick kyla ner den innan han kunde plocka ut den. Han klippte bort en massa sladdar och micklade och sen fick vi en helt ny spisfläkt. *hurra* Lagomt när han var klar så tänkte vi fara iväg till låstjänst och fixa min nyckel men precis då ringde snickaren och sa att han skulle komma och fixa dörren så jag fick gå ner till låstjänst själv.

Väl där nere konstaterade hon att det inte var nån bra idé att försöka räta ut nyckeln utan rekommenderade att göra en helt ny och för det behövdes en rekvisition från bostadsbolaget. Så jag fick traska dit och fixa det och sen gå tillbaks till låstjänst och få en ny nyckel. Under tiden hade snickaren blivit klar med dörren så Tony kom ner till mig på stan.
Och när jag fått min nya nyckel (kostade hela 113 kr.) så for vi och handlade.
Sen ringde Therese och ville träffa mig på stan så jag blev avsläppt där och träffade henne i ca 30 minuter innan hon skulle åka med bussen hem. Och jag promenerade hemåt då för att prova min nya nyckel.

Den fungerade och dörren var det inte heller några problem med att få upp nu. *wiiii* 
Det kändes nästan roligt att komma hem! 



Kommentarer
Postat av: Gunsan

Grattis! Som att vinna en slant på Lotto. Ny fläkt, ny nyckel och en dörr som går att öppna. Och idag skiner sooolen och det är varmt :-)

2009-08-06 @ 11:20:00
URL: http://gunsansrum.spaces.msn.com
Postat av: Kerstin

Haha vilken dag! Härligt att det ordnade sig iaf!

2009-08-12 @ 09:21:38
URL: http://emoen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0