English teacher for a day.

Idag var våran engelskalärare Annette på kurs nere i Skåne så vi fick Therese från Irland som standin i morse.
Och efter våran lektion skulle hon ta gruppen som går grundengelska för Annette.
Kruxet är att Therese egentligen har lektion samtidigt med en annan grupp invandrare som går nybörjar engelska.
Hur löste dom det då? Jo... dom skickade in mig till nybörjar gruppen så jag fick vara lärare där! *we are panicing!*
Allting gick ju någolunda bra tills att en kinesiska ställde en fråga om ING formen. 
Och jag förstog inte alls vad hon menade, jag fattade knappt vad hon sa och jag visste inte hur jag skulle förklara så hon förstog heller. Det slutade med att jag fick gå och hämta Therese så hon fick förklara det hela.
Jag undrar hur dom där stackars eleverna tyckte att den här engelska lektionen fungerade egentligen.
Jag fick nog bottenbetyg. *asg* Kära nån! En sak är då säker, jag tänker inte bli lärare!








Kommentarer
Postat av: Kerstin

haha vad coolt =)

2008-11-18 @ 06:08:18
URL: http://emoen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0