Dyngsur.

Jag har ju gjort ihärdiga försök till att fixa min inskrivning så att jag får börja plugga till hösten.
Första gången hade jag inte mina gymnasiebetyg och inget personbevis med mig så det gick inte att fixa.
När jag äntligen hade med mig papperna så hade dom stängt för dagen.
Igår skulle jag göra mig klar och gå ner, men då blev det åskväder.
Och idag när jag och Maud traskade iväg såg det ut som om det skulle börja regna så vi skyndade oss så gott vi kunde. När vi kom dit så hade dom lunchstängt till 13.30. *suck och puff*
Är det verkligen meningen att jag ska plugga?? Man kan ju undra.....
Vi bestämde oss för att gå på Hemköp och handla nåt jox som hon skulle ha och sen gick vi och mat och åt under tiden vi väntade.
När vi ätit klart och kom ut såg vi hur det var alldeles gråmulet ut mot havet till och vi kände hur det började småregna lite.
Men vi hann ju inte speciellt långt då innan det hällregnade och blåste iskallt.

Vi såg ut som två dränkta katter som kom inlufsandes på skolan!
Det bara rann vatten av oss och mina papper såg ut som sju svåra år. Men dom gick att använda. :)
Inskrivningen tog en liten stund men allting gick bra.
Han som tog emot mig var så trevlig och förklarade en massa för mig.
Han till och med fyllde i en ansökan till CSN åt mig också så allt jag behövde göra var att skriva mitt namn och adress och köpa ett frimärke och skicka brevet. 

På vägen hem duggregnade det lite men när vi nästan var hemma så började det att hällregna igen.
Nån timme senare blev det strålande solsken.....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0