Rapport från sjuksängen.

Förra söndagen så brakade ju min rygg igen och jag blev en aning dålig.
Men det slutade med att jag fick åka akut till sjukhus på Torsdag natten.
Jag hade så ont både i ryggen och magen och jag fick inte ens behålla maten jag ätit under dagen och kvällen.
Det blev till att ringa efter ambulans och vänta på att den skulle komma.
Tre timmar senare kommer en liggande sjuktransport
När vi anlände på sjukhuset stog personalen bara och gapade och frågade min mamma som följde med om vi inte hade bett om ambulans. "Joo" svarade mamma.

Jag var alldeles grågul i ansiktet och efter några provtagningar så visade det sig att det var en inflammation både i gallblåsan och bukspottkörteln.
Så jag fick fasta och bara ha dropp och antibiotika nästan en hel vecka.
Och så tog dom en massa prover på mig så jag ser numera ut som en nåldyna i armvecken och på låren.
Det blev bestämt att jag skulle opereras två gånger men båda gångerna fick det skjutas upp.
Första gången för att infektionsvärdena var för höga och andra gången för att det var mer akutfall som fick gå före.

Men nu i Fredags blev operationen iallafall av och nu har jag fått komma hem.
Det känns både skönt och lite jobbigt samtidigt.
Det är ju typ tusen grader varmt i lägenheten så jag längtar ju tillbaks till den svala sjuksalen kan jag ju lugnt säga.


Kommentarer
Postat av: Kerstin

wee du är hemma!! det var tamejsjutton på tiden!

2008-07-27 @ 21:51:21
URL: http://emoen.blogg.se/
Postat av: Gunsan

Välkommen hem igen! =)

Skönt att höra att det verkar som om det gått bra trots allt. Bara du nu får fortsätta ta hand om dig så att det läker bra också så blir du nog "fit for fight" snart igen.

Kram från Moster

2008-07-28 @ 14:14:55
URL: http://gunsansrum.spaces.live.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0