Telefondag.

Idag blev det en lite stressig dag.
Först skulle jag upp tidigt på morgonen och ringa distriktsköterskan och när det var klart så hann jag inte mer än att gå och lägga mig igen förrän mamma ringde.
Hon ville veta om jag behövde nån barnvakt idag för hon skulle vara ute och flaxa runt lite grann.
Och medan jag pratade med henne så ringde en panikslagen Maud från Stockholm och undrade om jag kunde hjälpa henne så hon kunde komma hem utan att hon behövde köpa en ny tågbiljett.
När hon checkade in på hotellet hon skulle bo på så hade det varit lite rörigt och hennes returbiljett blev slängd och det märkte hon inte förrän två dagar senare.
Så hon ville att jag skulle gå hem till henne och kolla hennes mail för där skulle hennes biljettnummer finnas.

Jag skyndade mig att rusa över till henne och när jag ringde henne så fick jag inte tag på henne.
Stressigt var det också för jag hade bara 20 minuter på mig.
Och mitt i allt detta så ringde Mauds pappa och pratade med mig och frågade om operationen och sånt där och det tog ju en liten stund. 
När  vi hade slutat prata så skulle jag bege mig hemåt iallafall och vänta på att Maud skulle höra av sig till mig.
Men jag hann inte mer än utanför dörren förrän Mauds grannar dök på mig och frågade hur det var med mig.
Dom hade ju hört att jag hade blivit dålig.
Så jag fick stå och surra med dom en stund också och jag började känna mig en aning stressad vid det här laget.

En halvtimme gick och sen ringde Maud och då visade det sig att hon har krångel med sin mobiltelefon så den hade stängt av sig själv helt plötsligt.
Och vid det här laget kunde jag inte gå över till henne för nu låg David och sov middag.
Inte hade jag hunnit duscha heller och jag väntade på att min kusin skulle komma och ta bort steristriperna på mig.
Så stackars Maud fick vänta ett tag till och be en bön att jag skulle hinna med att kolla hennes biljettnummer före klockan tre, då hennes tåg gick.

När jag och Maud pratat klart så ringde jag min kusin och fick inte tag på henne. Tur tänkte jag och skyndade mig in i duschen. Precis när jag duschat klart så ringde min mormor.
Hon hade visst lovat min kusin att få komma dit och plocka hallon idag på eftermiddagen, men nu hade mormor fått erbjudande om att få skjuts till stugan så hon kunde vattna blommor och ösa ur båten.
Och visst fick min kusin komma dit och plocka hallon ändå men hon kunde ju inte komma in i huset för hon har ingen nyckel. Inte fick mormor tag på min kusin heller så hon undrade om jag kunde hälsa det här till henne.
Så det skulle jag göra.
När jag hade pratat klart med mormor så vaknade David och precis när han vaknade så ringde Maud och frågade om David hade vaknat så jag kunde gå över till henne och fixa biljettnumret. Bra timing. :)
Precis när jag hade pratat klart med henne så ringde min kompis Katarina och frågade om jag hade ringt henne tidigare i förmiddags. Och jo det hade jag gjort men vid det här laget hade jag glömt vad det var jag ville.
Men sen kom jag på att jag bara ville veta om hon hade fått pengarna för boken jag köpte av henne.
Och så fick jag skynda mig att förklara att jag hade lite bråttom och inte kunde prata i telefonen.
Sen var det bara att svida om både David och mig och knata iväg till Maud och jag lyckades hitta biljettnumret.
Hennes stackars pappa hade försökt hjälpa henne men han kan inte ens dubbelklicka så han hade inte en susning om hur man gjorde.
Han hade dock lyckats hitta mailprogrammet och öppnat ett mail. :)
Det gick ganska fort att hitta biljettnumret så Maud kunde ta sig hem utan att tvingas köpa en helt ny biljett.

Operationsärren såg jättefina ut sa hon. Och det kändes ju bra att veta.
Lite röd och irriterad i huden efter tejpen bara men det försvinner ju som sagt.
Och så bestämde vi att vi skulle träffas på Söndag och äta lite mat ihop så där vid två tiden ungefär.
Hoppas det blir bra väder. :) 
Maud ringde för en stund sen och talade om att NU var hon äntligen hemma.

Det har varit en lite rörig och stressig dag men nu på kvällskvisten har det väl lugnat ner sig iallafall så nu har jag hunnit varva ner.
Ska väl sätta mig och äta nånting och sen går jag nog och lägger mig ganska tidigt.
Jag höll på att somna i soffan tidigare ikväll.



Kommentarer
Postat av: Kerstin

Åh vilken underbar dag! ;)

2008-08-07 @ 09:43:59
URL: http://emoen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0