Årstiderna.

Har ni nån speciell årstid som ni tycker bäst om? Dom flesta brukar visst ha det.
Jag kan inte välja en, jag tycker om alla. Varje årstid har sin charm.

Jag tycker det är mysigt att höra när det regnar. Speciellt så här på höstkanten.
Och ännu härligare är det när det är lite gråmulet ute och lönnlöven börjar ändra färg till röd, orange och gul.
Underbart promenad och fotoväder!  Och dimmiga höstkvällar när klockan på rådhuset bryter tystnaden och klämtar..... Ljuvligt! Det får mig alltid att tänka på London.
Och när första snön kommer..... jag älskar när det snöar! Då blir jag barn på nytt.
Jag vill julpynta, springa ut och göra snöänglar, gräva snögrottor, göra snölyktor, snögubbar, åka skridskor, skidor och pulka. Allt på en och samma gång! Och på kvällarna, ligga på taket i lekparken och titta på stjärnorna.
Och när våren kommer och allting blir så där ljusgrönt och lummigt.
Alla träden ser så mjuka och fluffiga ut, vitsippor växer i mängder och syréner blommar för fullt.
Det är också promenadväder och allra helst på kvällarna.
Och sen när sommaren kommer med sol och värme. Lukten av saltvatten, målarfärg och varm asfalt, ett kvällsdopp i en sjö nånstans. Eller sitta i en båt på en spegelblank sjö och meta. Det är livet!
Och åskväder! (som för det mesta lyser med sin frånvaro här.)

Hur ska man kunna välja EN årstid som favorit??










Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0