Nostalgitripp.

Igår satt jag och pratade med en kompis på MSN och han frågade mig om jag hade tittat på ishockeyn.
Men jag sa att jag tittar bara när det är hockey VM, annars tittar jag aldrig på sport.
Det är för mycket sånt på tv enligt min åsikt.
Den enda sport jag faktiskt kan säga att jag saknar att se på är WWF Wrestling!

Jag och brorsan satt som klistrade vid Tv:n och vi hade ju givetvis olika favoriter. 
Det blev ju nästan krig mellan oss om några av våra favoriter skulle brottas mot varandra..... Kära nån!
Och den gången då mina förlorade så verkligen NJÖT han av att hans hade tagit hem segern.
Så pass mycket att han skrev en lapp med deras namn och tejpade fast på min dörr in till mitt rum.
Jag blev ju mer än lovligt galen och gick iväg och satte upp en lapp med namnet på mina favoriter på hans dörr i ren protest!  Och så där höll vi på hela kvällen och tjafsade.


Efter den lilla minnesbilden var jag ju bara tvungen att gå ut på youtube och kolla efter mina gamla favoritgubbar.
The Undertaker som mer eller mindre såg helt galen ut, Hulk Hogan som alltid vann,
Jake the Snake Roberts med sin mystiska säck som han alltid bar med sig in i ringen.
Och när han vunnit sin match öppnade han den och tog ut en jätte boaorm och la på sin utslagna motståndare.
Vissa flydde ur ringen i panik så fort att han öppnat säcken och tagit ut ormen.
Ibland hade han med sig en cobra liknande orm som han plockade ut och bara satt och betraktade med ett leende när den stog med uppfälld sköld.
Men mina absoluta favoriter var The Rockers ändå.
Tills den dagen då Shawn blev ovän med Marty och sparkade ner honom och blev en
dryg "bad guy" och spårade ur totalt. 

Jag fick en liten nostalgitripp i allafall.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0