En liten suck av lättnad.

Sent igår kväll åt Morris av njurdietsfodret efter att jag hade blandat i lite viltgryta från ÖB som inte vi gjort någonting av. Det kändes så skönt att se att han satte sig och åt lite iallafall. Sen gick han tre gånger och åt lite av torrfodret också. Kanske min lilla Lotusblomma lyckades övertala honom om att äta tillslut ändå som jag bad henne att göra?
Nu ska jag bara hoppas på att han går i lådan två gånger till så jag hinner ta avföringsproverna på honom också.

Jag har nu äntligen också fått ändan ur vagnen och fixat Maja & Morris egna blogg. Det har jag tänkt göra i evighet men det har inte blivit av. Deras blogg hittar ni här:  http://majaochmorris.blogspot.com/


 

Maja & Morris                 Morris för ca 10 månader sedan


Kommentarer
Postat av: Kattson

Kanske är det viktigast just nu att Morris får nåt som luktar gott och som retar aptiten? Att njurvärdena är dåliga behöver inte vara nån omedelbar katastrof. Min katt har haft ganska mycket förhöjda njurvärden i 5 år, han är ca 11-13 nu tror vi. Han skulle äta njurfoder men tyckte inte om det. Vi tog då beslutet att har får äta det han tycker om. Kanske förkortar det hans liv, men har får god mat i alla fall. Idag, ca 5 år efter diagnosen, äter han fortfarande vanlig kattmat och mår utmärkt. Jag håller tummarna för att Morrisar snart mår bättre och att han får vara hos er många, många år till.

2012-02-13 @ 16:55:35
URL: http://www.kattsidor.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0