Näe, nu får det vara nog!

Förra våren flyttade ett duvpar in på våran balkong och det visade sig senare att dom inte bara flyttat in och byggt ett bo, dom hade dessutom lagt ägg! Det var ju stört omöjligt att bli av med dom förbaskade duvorna.
Det luktade så illa på balkongen så det gick inte ens att öppna och vädra. I slutet av sommaren blev jag äntligen av med dom, när ungarna hade blivit flygfärdiga. Men det blev ju verkligen krig om vem som ägde balkongen.
Duvorna hävdade bestämt att dom hade rätt att hyra in sig där medan jag försökte vräka dom så fort som möjligt.
Det slutade med att jag hängde upp CD skivor och stog och sköt prick på dom med vattenspruta så fort att dom försökte sätta sina små rumpor på balkongräcket. Tillslut flyttade dom och jag jublade!
Plus att vi fick sanera hela balkongen.

Här om dagen upptäckte jag att duvorna börjat flyga här omkring nu igen och jag förstog att dom var på väg att bygga bo antingen på våran balkong eller grannens. Nehedutack tänkte jag. Inga äckliga hyresgäster på min balkong igen inte! Nya CD skivor hängdes upp och jag tänkte att japp, nu var det klart då. Inga duvor här inte!
Imorse väckte dom mig med sitt kuttrande och jag FLÖG ur sängen och rev upp rullgardinen och vad får jag se?
Då sitter dom där på räcket och glor in på mig!
Duvorna fullkomligt struntar i att CD skivorna hänger där. Dom flyger in på grannens balkong och sen spatserar dom på balkongräcket över till våran balkong. Så nu har kriget börjat igen.

Om någon tänkt att köpa en födelsedagspresent åt mig men inte vet vad dom ska köpa så kan jag meddela att jag vill ha en hoande uggla och en rovdjursattrapp att sätta på balkongen.
Jag tänker i vilket fall som helst köpa dom, oavsett om jag får nån i present eller inte!

http://www.wenz.se/shop/Outlet--Home-Garden-Accessoarer--Hoande-uggla/product/2087043/group/2081438/Produktbeskrivning.a174.0.html

http://www.sofnet.org/index.asp?lev=701&typ=1


Kommentarer
Postat av: Gunsan

Nu är Kattastrofen på krigsstigen! :)

Har du pratat med hyresvärden om dom kan ställa upp med någon typ av duvskrämma?

2011-01-09 @ 19:51:45
URL: http://gunsan1958.wordpress.com
Postat av: Katta

I somras när jag pratade med hyresvärden så skickade dom hit en gubbe som kom hit med en sopsäck och skulle stoppa duvorna i. Men då flög dom iväg. Så jag räknar inte med att få nån nämnvärd hjälp av hyresvärden inte. :S

2011-01-09 @ 21:38:44
Postat av: Katarina/Cinnamon

Gör som jag gjorde för en massa år sedan, skaffa nät och hägna in balkongen, då tar de sig inte in, hehe

2011-01-10 @ 17:35:37
URL: http://www.ateljecinnamon.se/
Postat av: Katta

Det går inte att näta in balkongen för vi har ingenstans att fästa nätet på sidorna. Väggarna är av betong och går inte hela vägen ut mot räcket. Vi delar räcke med grannen så fåglarna flyger in på grannens balkong och knatar över på våran sida. :S



2011-01-10 @ 23:52:24
Postat av: Katarina/Cinnamon

Jag kan inte heller fästa på sidorna men upptill och nertill. Fast nu vet jag ju inte hur din balkong ser ut förstås.

2011-01-11 @ 00:50:52
URL: http://www.ateljecinnamon.se
Postat av: Katarina/Cinnamon

Men uggleatrappen låter väldigt fiffigt, hehe

2011-01-11 @ 00:51:40
URL: http://www.ateljecinnamon.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0