En liten funderare.

Imorse satt jag och tog mig en liten funderare på allt möjligt. Bland annat att jag skulle vilja leva ett lite hälsosammare liv kanske.

Det jag kom fram till var att jag nog skulle vilja prova på att fasta för att rena kroppen inifrån.
Inte någon längre fasteperiod dock. Bara lite lagom så där för att se om fastan gör att man känner sig så där pigg och fräsh som folk säger man att gör. Och det kan ju vara bra att inleda det nya, hälsosammare livet med en fasta tänkte jag.
Familjepromenader skall också införas på minst 30 minuter varje dag. Min karl har ju fått order från sjukgymnast att han måste ut och gå minst två gånger i veckan och simma två gånger i veckan. Men han har ju inte tagit tag i det hela än så det börjar väl kanske bli dags. Så, simning skall också införas i programmet någonstans.
Och det vore ju roligt om vi kunde lägga om matvanorna en smula.
Jag är ganska less på att äta pasta i olika former vid det här laget.....

Kommentarer
Postat av: Gunsan

Moster Gunsans tips:

Börja med att minska ner på sockerprodukter (ersätt inte med annat sötningsmedel) och färdiglagad mat. Strunta i light-produkterna. Ät riktig mat.

Lycka till!

2011-02-27 @ 13:06:43
URL: http://gunsan1958.wordpress.com
Postat av: Katta

Light-produkter är inget som vi använder här hemma och socker(dvs läsk, godis etc) är bara sånt som används på helgerna. Vi är ju inga fika människor heller så bullar och kakor och annat sånt där är inte nåt vi äter heller annat än när vi är och hälsar på hos andra på kalas och så.

Egentligen så handlar det väl mest om att få in mer motion i vardagen och gärna mer frukt grönt.

Och det är ju just det där med motionen som är lite svårt att få in. :S Den som behövs mest.

2011-02-28 @ 21:35:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0