Prov, prov, prov och prov.

Jag tycker inte att jag har gjort annat än att plugga inför stora prov där både svenska och latinska namn ska vara med för att få ett högre betyg än G. 
Förra veckan hade vi prov om skelettet och musklerna. Och det var ju inte direkt det lättaste.
Jag lyckades med konststycket att hitta på ett helt nytt och eget latinskt namn på revben bland annat.
Men jag lyckades iallafall få ett VG trots det och jag kan fortfarande uttala muskeln Sternocleidomastoideus. :P
Och nu i måndags skrev jag prov på matspjälkningen och lyckades rita tjocktarmen med alla dess tillhörigheter och namn på både svenska och latin. Och jag lyckades också rita gallsystemet och skriva i de latinska namnen.
Det provet var jag 2 poäng ifrån maxpoängen och jag fick således ett MVG. *jippi*
Och nu i Onsdags skrev jag prov om diabetes. Det blir intressant att se hur det gick. Jag hade inte hunnit läsa på så mycket till det provet. Ca 30 minuter kvällen före och nån minut panikläsning i skåpet innan jag rusade in i lektionssalen och skrev provet.


Kommentarer
Postat av: Gunsan

Vad duktig du är! :)

Stolt moster idag igen!

2010-11-19 @ 00:52:17
URL: http://gunsan1958.wordpress.com
Postat av: Cinnamon

Jag minns när jag läste detta och det enda jag minns nu av allt detta är Sternocleidomastoideus :-)

2010-11-19 @ 23:45:00
URL: http://cinnamons-art.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0