Snart så...

Idag har vi varit iväg med ett lass till Röda Korset med lite prylar som vi har rensat ut. Lite dataprylar, gardiner som vi aldrig använder och kläder som jag aldrig har kunnat ha. Så varför ska det vara kvar här och skräpa?
Nej det skickade vi omedelbart! Och det lär nog bli mer så småning om.
Just nu inriktar vi oss bara på att få tillbaka lägenheten i ett beboeligt skick och stuvar undan, slänger och skänker så mycket som det bara går.
Vid ett senare tillfälle ska vi gå igenom hela källaren, kartong för kartong och se vad som egentligen behövs eller vad som kan kastas eller skickas iväg på nån loppis eller nåt.
I källaren lär det finnas en hel massa skit som vi egentligen inte behöver.

Jag har tex ena halvan av en bokhylls/skrivbords serie som jag har fått av min moster en gång för många år sen när jag fick mitt första egna rum tex. Vissa delar av den bokhylls/skrivbordsserien används fortfarande men så fort att det finns pengar till att inhandla något annat slags förvaringspryl ska här omstrukterar ytterligare.
Och även om det svider i hjärtat att bara tänka tanken på att göra mig av med den här bokhylls/skrivbordsserien så måste den säljas eller skänkas nånstans. Vi kan inte ha den kvar.
Men som sagt, det blir i ett senare skede. Nu ska jag återgå till att bekämpa röran med kartonger och dammsugare som vapen i ännu ett tappert försök att vinna tillbaks lägenheten. Helst innan veckan är slut så jag får göra nåt roligare än att städa också....


Kommentarer
Postat av: Gunsan

Nä nu...! Vad är det jag läser??? Ska ni hiva mina möbler!? Redan? Dom är ju lika unga som du och fullt användbara fortfarande. :-)

2010-06-29 @ 22:45:39
URL: http://gunsansrum.spaces.live.com/
Postat av: Katta

skrattar Mjaa.. det dröjer nog som sagt innan vi gör oss av med möblerna. Jag använder en bokhyllsdel inne i sovrummet och David använder dom där vita lådorna på hjul just nu. Dom fungerade utomordentligt bra att stoppa alla hans miljarder små leksaker med sjutusen smådelar till i. :) Stora och rymliga och verkligen fullt användbara fortfarande. Lite kantstött här och där bara.

2010-06-30 @ 10:58:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0