Kommunfullmäktige.

Igårkväll var jag på ett kommunfullmäktigemöte och lyssnade på när kommunens politiker fattade en massa beslut om vad som ska hända och ske här i stan. Det verkar kanske skittråkigt och jag förväntade mig att det skulle vara det också. Men jag måste säga att det faktiskt var rätt så intressant ändå.
Dom första besluten klubbades igenom på löpande band bara så där tjopp, tjopp, tjopp sen var det klart.
Men sen kom två beslut upp som det blev lite debatt omkring och så där och då blev det lite mer spännande att lyssna på. Och på ett av dom så blev det votering. Och när mötet var slut så hörde jag att det var några stycken som var besvikna på utgången av vissa av besluten. Och jag kan ju ana mig till vilket det var......

Nu ska jag skutta i ett bad och sen har jag lite annat jox att göra. Huvudvärk har jag också och ingen värktablett finns här hemma heller. Lät som en jättebra kombination. :)



Kommentarer
Postat av: jag

så vad innebär det att du tänker bli politiker nu då ? stackars lilla stad du bor i , he he



men men, det finns ju fler städer i sverige sä om de lägger ner en gör väl inte så mycket, kanske bygger de något roligt där eller så kanske gör de en stor parkeringsplats över hela staden. något sådant blir det väl efter att du blivit politiker skulle jag tippa.

2009-09-01 @ 19:45:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0