Veckans gnäll.

Jag tänkte inleda den här veckan med en lista med en massa gnäll faktiskt.

1. Pollen
2.Vårstädningen på gården
3.Okastrerade katter

Vi börjar med denna förbaskade pollen explosion som plötsligt inleddes för några dagar sen. På grund av det så har jag nu gått runt och snorat och nyst om vart annat under hela helgen. Behöver jag säga att det är mindre roligt?! Jag har inte känt av min pollen allergi på många år men på grund av den här värme chocken som plötsligt uppstog så har allt fullkomligt exploderat i grönska här. Jag blev SÅÅÅÅÅ lycklig när det regnade igår för då mådde jag bra!
Jag röstar för att det kan regna hela pollen sesongen igenom.

Vårstädningen på gården här har ju också inletts till min stora förtjusning. Jag blir alltid lika lycklig när dom börjar sopa undan flera ton grus som ligger utspridd över asfalten efter vintern. Tyvärr är det ju så att dom inte direkt prioriterar det området som jag bor på. Det sopas typ sist här. Men hur som helst så upptäckte jag igår att dom börjat sopa parkeringen iallafall. Och idag när jag kom hem hade dom börjat inne på gården. Men jag förstår för mitt liv inte hur i hela fridens namn dom tänker när dom städar. För dom har bara sopat ut allting och lagt som en lång rand på mitten av gångvägen här inne på gården. Hur vore det om dom kanske sopade ut allting mot vägen så kan traktorn komma och ta bort gruset på en gång!? Nu får ju det här ligga här i flera dagar innan dom tar bort det och det kommer ju resultera i att gruset blir utspritt igen för folk GÅR faktiskt här inne på gården dagligen! Spånskaft....

Och så dessa förbannade okastrerade hankatter som ränner runt här och pinkar under trapphuset så det stinker så fort man går upp för trappen. Inte blir den där doften särskilt mycket mildare när det är varmt ute heller. Den förvärras!
Och när man har huvudvärk så luktar amoniak inte rosor precis.... det är risk för svimnings anfall!
Min åsikt är: Kastrera katterna eller håll dom inomhus så ni själva får uppleva denna "ljuvliga" doft av amoniak.

Kommentarer
Postat av: Anneli Bergkvist

Håller med ang okasterade katter =( Det stinker piss vid vår garageuppfart nämligen... Är flera hankatter som springer o pissar här, trotts att våran honkatt är stereliserad.

2009-05-05 @ 22:06:29
URL: http://nathalinickie.blogg.se/
Postat av: Kerstin

Din stackare =( Du har inte funderat på kortisonspruta?

2009-05-06 @ 07:40:24
URL: http://emoen.blogg.se/
Postat av: jag

Jag håller med om katterna,,,jävla katter,,eller rättar sagt jäkla kattägare, oom de vil ha katter s hål dem hos sig själv, jag har inte beställt att jag vill ha kattpiss på tomten. det finns mycket katter som springer runt nuförtiden.

2009-05-12 @ 19:33:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0