Roliga historier.

Idag fick jag en rolig historia i ett SMS.

"Hej Gunnel. Vill bara önska dig en riktigt god påsk och en bra start på 1987. Alla här på Alzheimershemmet hälsar. Kram från Faster Rune."

Jag var ju bara tvungen att skicka den vidare till en kompis.
Kort därefter fick jag ett svar från henne.

"Hej Berta! Tack detsamma. Här blommar Syrenerna och julgröten står på spisen. Karl springer omkring i bara kalsongerna medan jag endast i raggsockor. Tänk att 1986 snart är slut och att det nya milleniet startar i morgon. Åren går så fort. Nej nu ska vi ta det årliga bastubadet och sedan rulla oss i granbarr! Stora lyckönskningar i det nya århundradet från Gunnel på Alzheimershemmet!"

*skrattar* Ja sånt här kan man ju roa sig med så här dagarna före jul också. :)
Och apropå det... julgranen är fortfarnade grön och fin och har alla barren kvar. Och ingen av katterna har rört den än så länge. *peppar peppar* Däremot brukar dom lägga sig under granen och ligga där och mysa.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0