Allt gick åt helvete idag.

Ingenting har gått som jag hade tänkt idag. Det hela började med att Maud ringde vid 9.30 tiden och skulle berätta nånting. (har glömt vad det var nu).
David och jag donade på här hemma och när lunchen var avklarad skulle vi gå ner på stan i lekparken och leka lite. Men så ringde Maud igen och surrade och pratade en stund.
Och när jag hade slutat prata med henne så fortsatte jag att göra David och mig klar för att  gå ner på stan. Men så ringde Maud en gång till en snabbsväng. När det samtalet var avklarat så fick jag några MSN meddelanden av henne. Sen ringde hon ännu en gång och surrade och pratade en stund och när jag  hade pratat klart med henne så var klockan plötsligt 13.20 och så ville hon  att jag skulle komma hem till henne en snabbsväng innan jag och David gick ner på stan. Så jag gick väl dit då och blev kvar hos henne till 13.45 innan  jag äntligen kom iväg. Men då var jag ju redan en hel timme försenad.

Nere på stan träffade vi en av Davids kusiner och stog och pratade lite med och så gick vi och köpte en klubba åt David och gick och satte oss på en parkbänk och såg dumma ut ett tag. När hon gick sen med sin pojkvän så satt jag och David kvar för då kom Therese och surrade lite med oss. Strax efter 15.00 började vi knata hemåt och jag hann inte ens upp för teaterbacken förrän David hade somnat i vagnen..... han skulle ju inte sova nån middag hade jag tänkt. Så då fick jag ju gå på promenad istället för att  gå raka vägen hem. 
Väl hemma och David vaknat så satte jag honom på pottan för att han skulle  göra ifrån sig. Men efter en stund så insåg jag att det var kört. Han hade redan hunnit pinka i blöjan så det var ju bara till att ta på en ny då. Sen gick jag ut i köket och donade lite och efter en stund hörde jag hur han satt och sket..... Vid det här laget var jag en smula less.. inte ens den förbannade jävla potträningen skulle funka idag tydligen.
På stående fot beslutade jag mig för att åka på tutbingo med mamma och Peter ikväll.
Hela dagen hade ju allt bara gått på tok så då kunde jag lika gärna köra dagen totalt i botten genom att åka dit och inte vinna nånting.
Inte fick jag tag på mamma heller, varken hemma eller på mobilen. Och Peter svarade inte heller. Så oväntat.... eller också inte. Att ringa till nån av dom på deras mobiler och få svar är nästan som att spela på lotto där man mestadels av gångerna drar nitlotter.


Strax före 17.00 ringde mamma till mig och jag hann prata lite med henne men under tiden jag pratade med henne så ringde Maud på min mobil så jag fick avsluta samtalet med mamma och ta Mauds samtal. Ca 30 minuter senare hade jag pratat klart med henne och kunde ringa Tony och lösa kvällsmaten (mc donalds) och skjuts ut till bingon.
Mamma skulle nämligen hämta Peter 18.10 och då blev det lite knappt om tid för mig att hinna få i mig nån mat och framförallt fixa pengar. Men det blev ändå en massa stress för det tog ju evigheter med att få maten, sen skulle den ätas också. Under tiden ringde Peter och frågade om jag kunde ta med tejp för mamma hade glömt påsen med bingoduttarna och tejpen hemma.
Hon skulle köpa nya duttar där ute och så fick hon lägga ut pengar för mig och köpa mina brickor för jag skulle inte hinna fram i tid. När klockan var 18.45 blev det räserfart ut till bingon kan jag säga. Jag hann knappt sätta mig i bilen och få upp mina brickor förrän hon började ropa ut bingonumren. Vid det här laget så var jag så uppe i varv att jag tyckte det gick med en himla fart och vips var det dags för paus.


Peter började plocka fram fikat och dona och mamma sa att hon hade varmkorv med i en termos och undrade om jag ville ha. Men nej det ville jag verkligen inte.
Medan hon öppnade termosen kom hon på att hon hade ju glömt att ta med sig en gaffel så nu visste hon inte hur hon skulle få upp korvarna.
Lena och Bojan som satt i bilen bredvid började gapskratta för dom hade ju hört om allt annat som hon hade glömt och hur det blev när jag kom så sent och så där.
Vi själva satt och skrattade åt allt elände också. Men så såg mamma att Robban kom gåendes så hon hojtade på honom och frågade om han hade nån gaffel med sig. Men det hade han ju inte men gjorde väl ett försök att få ut korvarna. Men det gick inget vidare så han började hälla ut vattnet ur termosen och på så vis lyckades han få ut två korvar till mamma och Peter. Under tiden satt Lena, Bojan, jag, mamma och Peter och skrattade åt allt tok. Tillslut sa Robban: "Jag förstår inte varför man tar med sig korvar hit när man kan gå och köpa korv här...."
Då blev det ännu mer skratt och tok.
Sen kom Lena på att hon hade ju med sig en sån här "köks pincett" som hon använder när hon jagar sniglar på kolonilotten och skojade med mamma och sa att hon kunde ju ha lånat den och då blev det ännu mera tok efter det.


Pausen tog slut väldigt fort på grund av det här korvkrånglet men vi hann få i oss fikat iallafall innan nästa bingorunda började igen. Efter en stund ringde mammas mobil och det var ett nummer hon inte kände igen, inte hade hon tid att svara heller. Strax därefter fick hon ett SMS samtidigt som Lena också fick ett SMS. Det visade sig vara en tjej som heter Anna som har kolonilott också som ville tala om att det hade varit några pojkar på våran kolonilott och snott smultron ur mitt smultronland. Men hon hade skrämt iväg dom.
I den stunden undrade jag om det verkligen kunde vara så mycket mer som kunde gå fel på en och samma dag. Och jag kom fram till att det enda som fattades nu var att det blev åskväder lokalt över våran bil. Men Hallelujah! Vi klarade oss från det!

Kvällen förflöt och det blev ju lite mörkare också så man såg ju inte så mycket så Peter tog fram tre läslampor åt oss. Och när Peter skulle få igång sin lampa så började den att krångla. Först funkade den, sen funkade den inte, sen funkade den igen och sen funkade den inte igen och sen funkade den bara att lysa upp och ner med så lampan lyste rätt upp i taket. Då satt vi och skrattade så vi grät....
Och Lena och Bojan hade minst lika roligt åt oss och vårat tok.
Tillslut fick väl Peter nån slags ordning på lampan men då fick han sitta helt stilla och inte röra benet där lampan låg över huvudtaget.


När bingokvällen var slut hade vi inte vunnit ett smack heller och vi fick åka till kolonin och titta till smultronlandet innan vi fick åka hem. Och när jag går och lägger mig om en stund så kan jag ge mig tusan på att David vaknar och skuttar upp i min säng och leker propeller inatt så jag får ännu en natt med dålig sömn..... Och förrsten, har jag glömt att nämna att

jag både har ont i ryggen och mår illa efter allt jag proppat i mig nu ikväll?


Kommentarer
Postat av: Madde

Inte lätt att vara Katta ibland inte.

2009-08-14 @ 09:21:18
Postat av: Cinnamon

Himmel vilken dag du hade, jag blev ju slut av att bara lästa, ahhaaa

2009-08-14 @ 16:15:44
URL: http://cinnamons-art.blogspot.com
Postat av: Kerstin

Ne fy vilken jobbig dag, och vad många telefonsamtal! haha herregud..

2009-08-14 @ 21:35:21
URL: http://emoen.blogg.se/
Postat av: Mr böna

Det är en bingokväll vi aldrig kommer att glömma! Bara skratt och tok!

Sen är det ju som så att jag inte kan prata i telefon på arbetstid. Men jag ringde upp dig när jag slutat.

2009-08-15 @ 00:26:49
Postat av: Annis

Jag har aldrig hört talas om NÅGON som stoppar varmkorv i termos, i övrigt tycker jag kvällen låter som en ganska typisk Kattakväll.



Jobbigt med så många samtal från en och samma person...

2009-08-15 @ 19:23:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0