En till intervju.

Tidigare i höst fick jag i uppgift att intervjua en undersköterska och skriva en rapport om det.
Jag ringe min ena moster och intervjuade henne och fixade den här rapporten och skickade in den.
Nu har jag fått i uppgift att göra en till intervju, men den här gången skulle jag intervjua någon nära anhörig som var över 75 år. Så igår ringde jag min mormor och intervjuade henne.
Nu har jag skrivit klart hela intervjun och har kört fast på själva analysdelen.  :S
Men det ska väl lösa sig antar jag.

Imorgon ska vi på studiebesök på Folktandvården och få se bakom kulisserna så att säga.
Det ska bli intressant. I våran kurs ingår ju även tandvård så vi har ju haft några fredagar nu med en massa teori och fått se skräckbilder på munhålor med både gingivit, parodontit, svamp och annat uschit och bläigt.
Det är inte undra på att man plötsligt får för sig att man har alla möjliga sjukdomar själv.
Och har man redan tandvårdsrädsla så gör inte dom där bilderna saken bättre. *ryser*
Jag fick sån panik att jag bokade in en extra kontroll hos tandläkaren till idag.
Men min tandläkare berömde mina tänder väldigt mycket. Dom var så fina så och så gjorde hon dom ännu finare genom att ta bort lite tandsten och polerade dom. Så nu är jag lite lugnare.
Och jag införskaffade nya tandborstar också när jag ändå var där.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0