Nationellt prov i engelska.

I Onsdags fick vi tillbaks engelska proven och jag blev en smula chockad. Resultatet blev inte som jag hade trott.
På läsförståelsen hade jag 8 fel men det gick visst bra ändå och jag fick MVG. *woho!*
På hörförståelsen fick jag alla rätt så det blev visst MVG där med.
Och på uppsatsen fick jag också MVG. Det hade jag verkligen inte räknat med!
När jag skulle skriva den där uppsatsen så kom jag ju försent till lektionen till att börja med, så alla andra hade ju redan börjat skriva.
Lite smått panikartad valde jag ett ämne och började skriva på ett kladdpapper men jag tyckte innehållet bara var flummigt och jag tänkte att Annette ger mig inte ens godkänt på det här skiten.
Inte visste jag hur lång uppsatsen skulle vara heller så jag hade säkert skrivit för kort också.
Mariette hade ju varit och hämtat mer papper två gånger och jag hade inte ens fyllt ett! Shiiiiit tänkte jag.
När det bara var fem minuter kvar så skulle allt renskrivas också och då hade jag fortfarande inte lyckats få till ett bra slut!
Jag fick skynda mig och "renskriva" det hela (undrar om hon ens kunde läsa vad jag skrev) och samtidigt försöka få till ett bra slut också. Vad jag skrev har jag ingen aning om och det skiter jag i nu också.
På Måndag ska jag ha grammatikprov. *ryser* Önska mig lycka till.....

Det har snöat här i två dagar i rad och jag kan ju säga att snöröjningen och sandningen här i stan suger.
Normalt sett tar det på sin höjd 5-10 minuter för mig att gå hem med barnvagnen från dagis.
I Torsdags tog det mig 30 minuter för att dom inte hade skottat!!!! Jag var inte hemma förrän 17.00.
Och idag fick vi sluta tidigare för Siw skulle iväg nånstans. Jag kom hem vid 12.00 tiden ungefär och då höll dom på att skotta här utanför. Men tror ni att dom sandade?? Näe.... Det var halt att gå till dagis två timmar senare.....
Och det var väl ungefär samtidigt då som jag upptäckte att dom bara hade skottat fläckvis.
Det tog mig nämligen 30 minuter att gå hem idag också. Usch jag var så pissigt less på det här.
Som om det inte vore nog med att jag hade skittråkigt i skolan idag för Pv var ledig.
Hon ska flytta den här helgen.
Det var tur att Therese ringde mig nu på kvällen och berättade om sin skitdag med busskrångel hit och dit. 
Jag skrattade så jag grät! Hon har ju en förmåga att kläcka ur sig saker så man inte kan göra annat. Toka! :) 
Sen hade jag mitt sedvanliga fredagsnöje: Tvätta. *hurra!!!* eller nåt.
Vad jag känner mig hejdlöst rolig som person.... eller också inte..... 






 





Kommentarer
Postat av: Gunsan

Jag visste väl att det skulle gå bra på provet.

Du som har varit engelskalärare till och med.

Du är ju BRA på det där. Sträck på dej! :-)



2008-12-13 @ 11:50:42
URL: http://gunsansrum.spaces.msn.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0