Nyårsafton.

Nyårsafton avlöpte väldigt lugnt. Mamma och "Herr Böna" kom hit och skulle äta mat, umgås och spela lite spel och sånt där med oss. Vårt nyårsfirande inleddes med att "Herr Böna" öppnade sin hemliga påse som han hade med sig. I den fanns några jättetjusiga hattar som vi skulle ha på oss medan vi skålade i alkoholfritt cider.
David tog glatt på sig sin hatt och inspekterade fötterna till glasen som "Herr Böna" också hade tagit med sig.

 
David i sin tjusiga hatt.


Inspektion pågår!


Här smakar han alkoholfritt cider av mormor.

Efter att vi ätit mat och efterrätt satt vi och kikade på Tv. Grevinnan och betjänten måste man ju bara se på nyårsafton! Sen blev det lite andra filmer vi tittade lite på och några avsnitt av Mr Bean. Sen skulle David sova var det tänkt. Men det blev inte så. Han ville inte sova, han ville titta ut genom fönstret när det "poffa och mällde"
Så det var bara till att plocka upp honom och låta honom vara vaken.
Närmare 23.30 var vi färdiga att knata ner på stan och kika på fyrverkerierna.
Väl nere på stan tände Tony ett tomtebloss innan dom började smälla raketer och sånt där.
Och när fyrverkeriet började satt David i sin vagn helt salig med stora ögon och bara flinade. (Och var SÅÅ lycklig.)

 
Tomtebloss och en lycklig David.

När vi var hemma igen fick mamma och Tony vara fyllchaffisar på varsitt håll så vi kom inte i säng förrän 2.30 ungefär och då var David lite trött i mössan. Han hade ju varit vaken hela tiden sen han sovit middag.
Och när vi hade gått och lagt oss och hade sagt godnatt var David tyst några minuter. Men så efter en stund sa han: "Mamma... vad gör du?" "Jag ska sova svarade jag." Då sa han: "Pappa, vad gör du?" och han svarade "jag ska sova. Vad gör du David?" Då var han tyst en stund och så svarade han: "jag sover."
Lilla go tomten min! Jag kunde inte låta bli att skratta. :)







Kommentarer
Postat av: Anneli

Hihi, vilken rolig kille ni har =)

2010-01-02 @ 10:22:26
URL: http://nathalinickie.blogg.se/
Postat av: Cinnamon

Vilken gullplutt han är :-)

2010-01-02 @ 14:20:33
URL: http://cinnamons-art.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0