Sjukhusbesök.

Nu ikväll fick jag åka upp till jouren på ett läkarbesök.
Jag har ju haft så fruktansvärt ont i ryggen och hela vägen fram vid revbenen på höger sida sen jag var förkyld och hostade så hemskt. Dessutom så "rosslade" det lite märkligt i lungan.
Så dom tog en temp på mig, en snabbsänka och mätte syresättningen men allting var bra.
Läkaren lyssnade lite på lungorna och konstaterade att jag hade nåt som hette Pleurit. Ehh vae? sa jag då...
Jag fick förklarat för mig att jag hade en irriterad lungsäck och att om man hade en virus infektion med djup hosta så kunde det bli så här. Och så fick jag Diklofenak att käka och hade jag inte blivit bättre tills på Fredag så skulle jag komma tillbaks och få göra en röntgen. 

Får väl hoppas att jag blir bättre då. :)


Kommentarer
Postat av: Gunsan

Det stavas Pleurit = Lungsäcksinflammation och brukar normalt ge sig inom två veckor enligt vad jag läst på sjukvårdsrådgivningens sidor.

Du ska då råka ut för både det ena och det andra du din krake. Krya på dig, stumpan.

Kram från moster.

2009-02-20 @ 00:02:29
URL: http://gunsansrum.spaces.msn.com
Postat av: Kerstin

Täntke på dig nyss hur längesen det var vi pratade. Krya på dig!!

2009-02-20 @ 09:31:51
URL: http://emoen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0