Ruinerad.

Här om dagen märkte jag att min äldsta katt sprang lite väl ofta på lådan och pinkade småskvättar.
Dags för ett veterinärbesök då men eftersom att telefontiden var slut för länge sen så fick jag ju vänta med att ringa och få en tid.
Igårkväll hittade jag honom liggandes raklång på sidan ute i köket och han rörde sig inte.
Det syntes inte ens att han andades. Lite smått panikartad gick jag och klappade om honom lite för att se om han reagerade och jo, det gjorde han men det var inte mycket till reaktion.
Han lyfte lite på huvet och såg mest ut som att "ja ja ja.... jag lever... låt mig vara nu."
Samtidigt märkte jag att han drog ihop bakbenen i små kramper så ont hade han ju nånstans.
Funderade på att åka in akut med honom men efter en stund reste han på sig och gick runt lite grann så jag bestämde mig för att avvakta.

Imorse ringde jag och fick en tid redan på förmiddagen.
Min snälla kusin körde mig till veterinärstationen och där fick jag lämna honom och komma tillbaks på eftermiddagen. 
Så jag for väl hem då och passade på att städa lite här hemma, åt lite lunch och donade.
När jag skulle hämta honom så sa veterinären att han hade urinsten och att det var tur att jag kom in så snabbt som jag gjorde. Blåsan hade inte svällt upp och det var inte totalstopp så det var ju alltid nånting positivt.
Och nu ska han få mediciner och sen blir det specialfoder för resten av livet så att det här inte ska upprepas.
Det blev en väldigt dyr historia det här och jag känner mig numera väldigt ruinerad.
Men vad gör man inte för sina älsklingar?
Inte kunde jag få skjuts av nån hem med honom och maten heller utan jag fick gå hem.
Och det är ju inte så lätt att bära en 9 kg tung katt i en kattbur så det tog ju sin tid att komma hem.
Sen var jag tvungen att gå ner på apoteket för att hämta ut medicinen också.
Så sammanlagt har jag promenerat i 4 timmar i streck idag.

Kommentarer
Postat av: Kerstin

Men usch! Stackars Findus..tur att du åkte in i tid. Men som sagt; vad gör man inte för sina älsklingar?

2008-10-30 @ 21:45:24
URL: http://emoen.blogg.se/
Postat av: Gunsan

Oj då! Stackars missen. Hoppas nu att det ordnar sig med medicinen och specialfodret så han slipper ha ont. Tänker på hur ont Flisan hade innan vi fick ta bort henne. :(

Lite långpromenad med styrketräning är väl aldrig fel?

2008-10-30 @ 22:27:37
URL: http://gunsansrum.spaces.msn.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0