Ett gott skratt.

Idag berättade Pv att hon kunde skriva sitt namn på arabiska en gång i tiden, men hon hade glömt bort det nu.
Nyfiken som jag är så ville jag ju givetvis se hur både hennes och mitt namn skulle se ut med arabisk text, så jag hojtade på Omar och bad honom komma och skriva våra namn på arabiska.
Han förklarade lite grann också medan han skrev.
Fler och fler började lägga sig i diskussionen och det slutade med att nästan allihop var inblandade och tillslut pratade dom både svenska och arabiska hit och dit.
Det blev inte mycket matte den lektionen inte. *skratt*

Sen berättade våran lärarinna Siw att hon hade fått en kallelse till mammografi.
Och då fick hon ju förklara för allihop vad det innebar att åka iväg och göra nåt sånt där och så frågade hon om nån i klassen visste om även invandrarkvinnor fick åka iväg och göra sånt.
På slutet av lektionen innan Omar skulle gå hem gick han fram till Siw och sa:
"Du behöver inte åka iväg och göra det där, jag kan ta med kameran och fotografera istället."
Gissa om alla började asgarva. Han är ju störtskön den killen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0