Blääääää!

Idag har jag haft en sån här skitdryg eftermiddag då jag fått försöka ta mig fram till både F-kassan och sjukhuset.
Allt för att jag måsta lösa det här med min sjukanmälan när jag blev opererad och F-kassan var tvungen att veta mellan vilka datum det gällde. Och inte hade jag en susning om det heller!
Jag lämnade ju in mitt läkarintyg på F-kassan så då borde ju dom kunna se det ändå tyckte jag.
Men nej det kunde dom inte. *suck*
Så jag fick ringa till jouren för att fråga om hjälp med att få reda på det.
Och då skulle jag ringa till kirurgen och prata med sekreteraren där.
Men när jag ringde numret dit så var det nåt tekniskt fel så numret kunde inte kopplas.
Vid det här laget var jag ganska less.
Så jag ringde Maud och muttrade av mig lite och medan jag pratade med henne kom jag på att jag hade ju fått en kopia på läkarintyget. Och där stog ju datumet, varpå jag ringde tillbaks till F-kassan och fick meddela datumen.
Och hon kunde ju se på datorn att läkarintyget hade kommit in.
Borde dom då inte kunna se datumen det handlar om då också??? 
Jag tycker ju det förståss.

Nåja, nu hoppas jag att allting är löst och klart.
Jag tycker inte om att hålla på och krångla med en massa papper och telefonsamtal hit och dit.
"Tryck 1 om du vill bla bla bla",  "Tryck 2 för att...."  osv osv.....


Kommentarer
Postat av: Kerstin

Heja försäkringskassan!! :-D

2008-08-21 @ 14:49:58
URL: http://emoen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0